Evaluatie Zomerkledingbeurs 2017

3, 4 en 5 April heeft onze kledingbeurs weer plaatsgevonden. Wij  kunnen terugkijken op een hele goede beurs. Voor de verenigingen heeft het weer een leuk centje opgebracht, het was een hele druk bezochte en voor de medewerk(st)ers een gezellige beurs. Het weekend voor de aanvang dachten we dat we te veel kleding, schoeisel, accesoires e.d. aangeleverd zouden krijgen want ruim 6600 stuks was een record maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee en kregen we alles in de rekken. Deze keer werden ook bijzonder mooie spullen ingeleverd en dat merkten we dus ook bij de verkoop.

Natuurlijk zaten er ook weer veel missers bij, hieronder verstaan we kleding met gaatjes, vlekken, ontbrekende knopen e.d. Wij vragen u dan ook nogmaals om dit thuis beter te controleren. Halen wij ze tijdens de beurs eruit worden deze niet meer retour gegeven maar gaan ze direct weg. Wat we ook tegen komen is dat mensen kleding een paar keer laten komen, hier is verder niets mis mee maar vaak betreft het net die missers wat dan weer terug komen met die zelfde vlek of gaatje waarvan wij al eerder gezegd hebben( d.m.v. een sticker erop geplakt te hebben) dat deze niet voldoen. Daarom hebben we dus ook besloten om deze niet meer te retourneren maar direct weg te doen.

Deze keer waren er veel kledingstukken waarvan de labels hadden losgelaten, waardoor wij ze niet meer terug konden vinden. Daarom vragen wij dan ook altijd om een kledingstuk goed en duidelijk te omschrijven, mocht het zijn label verliezen kunnen wij het altijd terug vinden. Dit lukt niet als er in een lijst alleen maar staat “broek” of “spijkerbroek” Met omschrijven bedoelen we dan “spijkerbroek  lang donkerblauw  Esprit” bijvoorbeeld. We leggen bij uitbetalen altijd de kleding die we over hebben op een tafel zodat men er tussen kan kijken of er iets bij is wat van jou is. Maar ook hier is bijna alles bij ons achtergebleven en dit hebben we aan het goede doel geschonken.

Dan wil ik alleen nog vragen, wanneer de kleren thuis uit doos/tas gehaald worden en er komen spullen uit van een ander om dit melden, aan de hand van het nummer kunnen wij het dan terug bezorgen bij de eigenaar. Het is natuurlijk inbrengen op eigen risico maar dit is kleinigheidje wat vaak nog achteraf op te lossen is.

Wat mij persoonlijk opviel was dat onze Facebookpagina massaal bekeken is en hier en daar gedeeld. Dit is voor ons natuurlijk de beste reclame en ik wil dan ook vragen om dit te blijven doen. Dan rest mij alleen nog om iedereen te bedanken, zowel medewerk(st)ers, kijkers en kopers. Bedankt zonder jullie zou er geen beurs zijn.

Tot ziens op onze volgende beurs, 2, 3 en 4 oktober