Aankomende beurs
Winter Kledingbeurs '18

Inbreng
- 1 okt. 10:00 - 12:00 uur
- 1 okt. 13:00 - 14:00 uur
- 1 okt. 18:00 - 20:00 uur
- 2 okt. 9:00 - 11:00 uur
Verkoop
- 2 okt. 19:00 - 21:30 uur
- 3 okt. 11:30 - 13:30 uur
Uitbetalen
- 3 okt. 19:00 - 19:30 uur

Afgelopen beurs hebben we voor het eerst gewerkt met het volledige nieuwe systeem, hetgeen ook inhoudt dat er nu per computer uitgeboekt wordt en alles nu gekoppeld is zodat er geen onenigheid meer kan ontstaan over wat wel en niet verkocht is. Alles wat aan de kassa voorbij komt is verkocht volgens hetgeen wat er in de lijst staat die je zelf hebt gemaakt.

Wat afgelopen beurs erg opviel was dat er nog wat problemen waren rondom de geschreven labels, vaak kwam de ingevoerde omschrijving en de prijs niet overeen met het label, hierdoor ontstond een hoop verwarring. Omdat we dit komende beurs willen voorkomen willen we heel GEEN geschreven labels meer alleen nog GEPRINTE labels.
In het gebruikersportaal staat precies aangegeven hoe je labels kunt printen en mocht je er niet uitkomen dan kan je nog altijd vragen stellen via de mail. Ben je niet in de gelegenheid om te printen meld je dan ook via de mail en printen wij ze uit tegen een kleine vergoeding.
Opvallend was ook dat er bij veel codes geen volgnummers waren gebruikt. Nu is het zo dat als er geen volgnummers worden gebruikt ons systeem het artikel niet kent en dit zorgt dan ook weer voor de nodige problemen. Daarom; labels printen,  want daarmee lossen zich eerder genoemde problemen vanzelf op.

Wat we deze beurs ook weer hebben gezien is dat labels niet goed bevestigd worden aan de spullen en meerdelige spullen niet goed aan elkaar gemaakt worden. Dit is iedere beurs hetzelfde discussiepunt; mensen komen de spullen halen, gaan naar huis en ontdekken thuis dat er dingen weg zijn. Vervolgens krijgen wij dan mailtjes en telefoontjes waar we verder ook niets meer mee kunnen.
Bij de uitbetaling hebben we meestal een tafel vol met spullen liggen waar labels van af zijn of waar een kaartje aan zit waaruit blijkt dat het iets is van iets wat uit meerdere delen bestaat. We proberen iedereen hierop te attenderen dat om hier tussen te kijken en we merken heel vaak dat hier geen gehoor aan gegeven wordt, maar helaas meer kunnen wij ook niet vanuit onze kant. Daarom willen wij nogmaals benadrukken, maak de labels goed vast en maak meerdelige spullen goed aan elkaar vast, maar hou er ook rekening mee dat de kopers dingen willen passen.

Natuurlijk worden er van onze kant ook fouten gemaakt, want we werken nog steeds met mensen. Zo gebeurd het bij ons wel eens dat een kledingstuk met een andere code in een verkeerde tas wordt teruggestopt. Helaas we proberen hier met z’n allen goed op te letten en toch gebeurd het. Het enige wat we kunnen vragen is om ons dit te melden zodat de kleding dan terug kan worden gegeven aan de eigenaar. Maar natuurlijk doet niet iedereen dit en heeft  de ervaring ook geleerd dat als we dan contact op nemen met de eigenaar dat deze dan zegt geef het maar aan het goede doel. Dit is iets wat overigens dan ook gebeurd met deze kleding.

Verder willen we ook nog vermelden dat de goede doelen niet alleen nog in het buitenland liggen maar dat we nu ook al heel veel gezinnen in onze eigen regioblij  hebben kunnen maken met hetgeen wat jullie als klanten achterlaten voor het goede doel. Met name een grote dank van de voedsel- en kledingbank.

We willen als laatste nogmaals benadrukken dat het inbrengen van spullen bij onze beurzen GEHEEL OP EIGEN RISICO is en na de uitbetaling er geen beroep meer op ons gedaan kan worden over vermiste spullen of enveloppen wat niet kloppen. Daarom controleer alles wat je wil controleren als je je spullen en je envelop komt ophalen want daarna kunnen wij er ook niets meer mee.

Grootste tegenslag van de afgelopen beurs was dat we volledig digitaal en internet afhankelijk waren door het digitale verkoopsysteem. Er was namelijk uitgerekend op de avond van de verkoop een technische storing aan de kant van de website aanbieder. Deze begon rond 16:15 uur en heeft tot laat in de avond aangehouden. Hierdoor was het verkoopsysteem slecht tot niet bereikbaar. Dit heeft gezorgd voor de nodige noodgrepen (handmatig prijzen optellen, bonnetje uitschrijven etc.) die die avond gedaan zijn maar heeft ondanks alle inzet van de aanwezigen helaas niet kunnen voorkomen dat ieder lang(er) moest wachten.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak. En ondanks dat de kans op herhaling gering is zullen we voor de aankomende beurzen voorzorgsmaatregelen nemen zodat het niet meer kan voorkomen.

Nou dan rest ons alleen nog om iedereen weer te bedanken voor het deelnemen aan onze beurzen en we hopen dat we jullie weer allemaal mogen begroeten op onze zomerkledingbeurs in april.

Groetjes
Team Beurzen Schinnen

Uitgesloten van reacties.